NyCirkus på skemaet - to forløb tilbage
Nycirkus er ikke blot en kunstform, men i høj grad også et tværfagligt og pædagogisk inkluderende læringsværktøj, der fusionerer fysisk, social og kreativ læring.
Målet er at inkludere nycirkus som et oplagt læringsværktøj i heldagsskolen, der er med til at opfylde kravene om daglig fysisk aktivitet, varierede undervisningsformer og mulighed for samarbejde med det lokale kultur-, idræts- og foreningsliv.
To dages nycirkus-workshop med klassen
I workshoppen træner professionelle nycirkus-artister børnene i grundlæggende nycirkusteknikker som luft- og gulvakrobatik, jonglering og balance, ikke med fokus på at udføre øvelserne til perfektion, men med fokus på kreativitet og samarbejde.
Der arbejdes med objekter fra elevernes hverdag, som de kan relatere til gennem øvelserne, f.eks. ved at jonglere med skoletasker og penalhuse og lave saltomortaler fra katederet. Til sidst sammensættes eventuelt et scenarie baseret på børnenes univers.
Københavns Internationale Teater udarbejder undervisningsmateriale til forberedende og opfølgende brug.