Inkluderende bevægelse for alle børn
Børnebasketfonden arbejder ud fra en undervisningsplan på seks gange, og vi laver gerne længere forløb. Vores primære fokus er, i samarbejde med idrætslærerne, at give eleverne en god oplevelse af, hvad man kan lære med en bold. Heri indgår færdigheder som at kaste, gribe og drible. Vi arbejder grundigt og systematisk med læring af de grundlæggende færdigheder - og har oparbejdet en god erfaring med, at alle elever opnår et stort udbytte, samtidig med at de bevæger sig en masse og har det sjovt.
Vi har en fastlagt plan for forløbet på seks uger. Denne kan sendes på forhånd og evt. justeres, hvis skolens lærere ønsker dette. Forløbet vil typisk foregå i idrætstimerne. Forløbet er tilpasset indskoling og SFO, men kan godt justeres, så det passer til ældre elever eller i den understøttende undervisning.
Tag endelig fat i os for yderligere beskrivelse og hør nærmere om, hvordan vi kan indpasse forløbene til din skoles behov.
Vi leverer det faglige indhold til eleverne og forventer, at lærerne deltager aktivt og har det pædagogiske ansvar for at inddrage eleverne i undervisningen.
Efter forløbene vil lærerne have en større forståelse for boldbasis og basketball og vil nemt (bl.a. pga. det udleverede materiale) kunne arbejde videre med både boldbasis og basketball .
Efter forløbene vil skolen modtage: 25 bolde pr. klasse (dog max 100 bolde pr. skole).
Formålet med vores basketballforløb er, at alle eleverne stifter bekendtskab med grundlæggende boldbasisfærdigheder.
Ude på jeres skole.