SoMe – virksomheders brug af sociale medier
Beskrivelse
Få kendskab til brugen af sociale medier i virksomheders kommunikation
Lad dine elever få indsigt i, hvordan virksomheder bruger sociale medier i det strategiske arbejde på deres kommunikationsplatform. Hvilke sociale medier egner sig bedst til hvilke målgrupper? Hvordan bruges cookies, og hvordan er den digitale søgeproces? Eleverne får desuden indsigt i influencer-marketing, og de forstår hvorfor, influencers får større og større betydning i virksomheders kommunikationsstrategi.
Forløbet er udformet som en temadag, hvor eleverne får kendskab til, hvordan virksomheder arbejder med sociale medier i deres kommunikation. Temadagen veksler mellem oplæg, workshops og små øvelser.
Formål
- At give eleverne indblik i metoder og processer i forbindelse med kommunikation og medier.
Praktisk information
Se flere detaljer
Aktiviteten foregår på HHX-gymnasiet i Risskov eller Viby.
Kontakt
HHX-gymnasiet, Risskov
Sus Storgaard
sus@aabc.dk
HHX-gymnasiet, Viby
Morten Haase
meju@aabc.dk
Se flere detaljer
Svarer til en temadag, ca. 6 timer.