Identitet og Normalitet
Beskrivelse
Med udgangspunkt i kunsten som dialogskabende element vil vi udforske Ovartacis værker og åbne elevernes øjne for nogle af de centrale temaer i kunstværkerne på udstillingen.
Efterfølgende får eleverne selv mulighed for at arbejde med billedfremstilling, hvor de, med inspiration fra de oplevede temaer og kunstværker, arbejder videre på museets børn og unge i atelieret.
Aktiviteter
Diologbaseret omvisning. Efterfølgende får eleverne selv mulighed for at arbejde med billedfremstilling, hvor de med inspiration fra de oplevede temaer og kunstværker arbejde videre med forskellige kreative øvelser.
Formål
Desuden skal udstillingen bidrage til afmystificering af psykisk sygdom gennem et tankevækkende indblik i en række menneskeskæbner i en ellers lukket verden. Den fortæller et særegent kapitel af Danmarkshistorien, set med psykiatriens optik, og spejler samtidig det omgivende samfunds tankesæt gennem tiderne.
Vi tager specifikke temaer som identitet og normalitet under behandling. Undervejs inddrages forskellige perspektiver og samtaler som ansporer eleverne til at reflektere over sig selv og hinandens identitet og selvforståelse. I hvor høj grad skaber vi vores egen identitet?
Er identitet en fast og stabil størrelse, eller identitet til forhandling? Hvad vil det sige at være dig, mig, mand eller kvinde?
Praktisk information
Se flere detaljer
Museets Børn og Unge Atelier. Indgang ved museets butikken.