Cellen og DNA'et
Beskrivelse
Stort set hele verdens befolkning ejer en smartphone, og antallet af apps til disse vokser eksplosivt. Der findes nærmest en app til alt i dag – alligevel opfindes der stadig nye apps, og efterspørgslen efter folk, der ”kan noget med apps”, er voksende.
Det gælder om at få en god idé, men også om at kunne omsætte denne til noget visuelt, så design og funktionalitet bliver håndgribeligt for dem, der skal investere penge i projektet.
Formålet er at introducere eleverne til app-udvikling gennem design og udvikling af en simpel app, som kan løse et specifikt problem for en målgruppe. Eleverne skal medbringe en smartphone. Eleverne tages med gennem udviklingen af en app fra analyse af problemet til bestemmelse af målgruppe over skitser og mock-ups til en færdig digital prototype. Undervejs skal eleverne overveje design, brugervenlighed og tilpasning til målgruppen.
I faget Kommunikation og IT arbejder vi blandt andet med markedsføring og reklamekampagner. Der laves hjemmesider og små filmsekvenser, hvor vi har undersøgt målgruppeforhold. Vi er kreative og afprøver nye idéer inden for medieverdenen.
Formål
- Eleven lærer at vælge digitale teknologier i forhold til situationen. Eleven har viden om digitale teknologiers kommunikationsmuligheder.
Praktisk information
Se flere detaljer
Forløbet udbydes på følgende adresser:
AARHUS GYMNASIUM, Viby, Hasselager allé 10, 8260 Viby J
TEKNISK GYMNASIUM, Skanderborg, Højvangens Torv 2, 8660 Skanderborg
Se flere detaljer
2-3 timer.
Medbring bærbare computere og smartphones