Surfer-kultur & "surfsimulation"

Beskrivelse

Vi starter med et inspirerende oplæg om surfing - sådan helt overordnet - med følgende nedslag undervejs.

  • Surfings udviklingshistorie - fra fiskerfartøj i det gamle Peru til worldwide Big Business
  • Surfing & Brugerdreven-Innovation
  • Surfing & Motivationspsykologi
  • Surfing i teknisk avancerede maskinskabte bølger
  • Den spirende surf-kultur herhjemme i Danmark (Cold Hawaii, Hvide Sande, Bornholm mm.)

Dernæst går vi over til workshoppen, hvor eleverne selv prøver at "surfe" på surfskates der oprindeligt er udviklet til surftræning på land. Se mere her

OBS: har klassen tidligere været gennem Surfskate - "Hvor land & vand mødes", er der mulighed for at kombinere med et af de andre surfskate-forløb.

 

Formål

At give eleverne et generelt indlik hvordan kultur- & produktudvikling kan foregå i praksis
At give eleverne specifikt indblik i udvikling af surfkultur / surfing som fænomen
At give eleverne erfaring med "surfing" på egen krop.