Inspiration til Fandango (2. klasse)

Kap. 1
Billedbøger - Personbeskrivelse
Animation som pædagogiske redskab (Teater Refleksion)
Gerdas rejse (Teater Refleksion)
Kap. 2
Jordens ryster - miljø
Film i skoven - andre miljøer (Film i skoven)
Race Dogs - køteren (Teatret Thalias Tjenere)
Horton og støvfolket (Skole-Kirke-Samarbejdet i Aarhus Kommune)
Kap. 3
På kryds og tværs og skrå
Filosofi med børn om sprog (Rum for Undren)
Hel kunstner til halv pris (Lotte Salling – Børnekulturhuset)
Leg med sang og udtryk (Den Jyske Opera)
Ejnar, Karen, Adolf og Vibbe (Kvindemuseet)
Brug museerne og byrummet som inspiration til elevernes skriftilige arbejde - eks. tur til Væksthusene, Naturhistorisk Museum, ARoS osv.
Kap. 4
Julie Nord og hendes kunst
Omvisning med Julie Nords kunst som hovedfokus og de andre magiske fortællinger. Skriv et eventyr ud fra et værk - gå hjem og tegn jeres eget tegning med sort tusch. Skab modsætningsforhold/Das Unheimliches (ARoS)
Den store Bastian (Teatret Thalias Tjenere)
Kap. 5
De bedste historier, jeg nogen sinde har hørt
Vitello (Louise Schouw Teater)
Villads fra Valby (Louise Schouw Teater)
Kom igen, kylling (Teatret Gruppe 38)